Egyptair

EgyptAir, to egipska narodowa linia lotnicza. Jej główna siedziba oraz węzeł komunikacyjny mieści się na lotnisku w Kairze. Linia jest w całości zarządzana przez egipski rząd. W 2007 roku z jej usług skorzystało prawie 8 milionów pasażerów, co stanowi ją drugą, zaraz po South African Airways, linią lotniczą w Afryce. EgyptAir jest członkiem sojuszu linii lotniczych - Star Alliance.

Historia EgyptAir


EgyptAir jest jedną z pierwszych powstałych linii na świecie. Jej początki to maj 1932 roku. W sierpniu następnego roku linia rozpoczęła regularne połączenia z Kairu do Aleksandrii. Podczas II Wojny Światowej rząd egipski przejął kontrolę nad linią i zmienił jej nazwę na Misr Air. W 1956 roku doszło do fuzji z Syrian Airlines, przez którą utworzona została nowa linia - "United Arab Airlines-UAA". W 1971 roku, po 15 latach istnienia linia rozpadła się i powrócono do nazwy EgyptAir. 17 lipca 2008 roku EgyptAir stał się pełnoprawnym członkiem Star Alliance.

Destynacje i flota


Samoloty EgyptAir latają do 75 miast na całym świecie. Najlepiej rozbudowaną siatkę połączeń linie mają na terenie Afryki Północnej oraz w krajach Azji Południowo-Zachodniej. Wśród innych destynacji są m.in.: Pekin, Guangzhou, Osaka, Tokio, Bombaj, Kuala Lumpur, Bangkok, Budapeszt, Moskwa, Larnaka, Ateny, Katania, Mediolan, Rzym, Valetta, Lizbona, Barcelona, Madryt, Stambuł, Wiedeń, Bruksela, Paryż, Berlin, Dusseldorf, Frankfurt, Monachium, Amsterdam, Genewa, Londyn, Montreal oraz Nowy Jork.

W skład floty należącej do EgyptAir wchodzą łącznie 54 samoloty. Jest to 31 Airbusów, 15 Boeingów (w tym 5 Boeingów 777-200ER, zabierających na pokład 320 pasażerów) oraz 8 Embraerów, obsługujących loty regionalne. W lutym 2009 roku średni wiek samolotu należącego do EgyptAir wynosił 7,6 lat.

Informacje dla pasażerów


Pasażerowie korzystający z usług linii lotniczej EgyptAir mogą zabrać na pokład bagaż podręczny o wadze do 8 kg oraz nadać do luku bagażowego, bagaż nie większy niż 20 kg (30 kg w klasie biznesowej, 40 kg w pierwszej klasie).

Zobacz także inne linie